۱۳۸۶ اسفند ۲۲, چهارشنبه

همایش زن و محیط زیست در تنکابن برگزار شد

عصر روز سه شنبه 21/12/86 با حضور نمايندگان ادارات منابع طبيعی و حفاظت محيط زيست شهرستان تنکابن واعضای جمعيت زنان مبارزه با آلودگی محيط زيست تنکابن ، همايش زن و محيط زيست برگزار گرديد.
در اين همايش که در آخرين روز از هفته منابع طبيعی تدارک ديده شده بود ، آقای مهندس ميثاقی کارشناس ارشد منابع طبيعی راجع به اهميت جنگل و نقش جنگل در منابع طبيعی و نيز اقدامات اداره منابع طبيعی تنکابن در جهت صيانت و حفاظت از جنگل های منطقه سخنانی ايراد نمود. آقای دکتر جمشيد منصوری ، از پيشکسوتان صاحب نظر در محيط زيست ايران و پرنده شناس برجسته و نماينده جمهوری اسلامی ايران در سازمان BirdLife International و استاد دانشگاه های مختلف کشور ، خانم دکتر طاهره خسروی پزشک برجسته و از بانوان فعال در حوزه بهداشت محيط و محيط زيست و از مسئولين مؤسسه رويش سبز ، آقای مهندس حميدرضا عليزاده ثابت عضو هيات علمی مؤسسه تحقيقات شيلات ايران ، مسئول گروه اکولوژی مرکز تحقيقات ماهيان سردآبی کشور در تنکابن ، عضو انجمن ماهی شناسان اروپا (EIS) ، عضو انجمن حفاظت از ماهيان خاوياری جهان (WSCS) و مسئول کميته ماهی آزاد دريای خزر در برنامه راهبردی تحقيقات شيلات کشور ، خانم مهندس زهرا آب بندعربانی مدير عامل جمعيت زنان مبارزه با آلودگی محيط زيست تنکابن و دبير همايش و آقای مهندس نامدار تليکانی رياست اداره منابع طبيعی شهرستان تنکابن بترتيب با ايراد سخنرانی هايی از ديدگاه های مختلف به جنبه های متفاوت منابع طبيعی کشور پرداختند و همگی بر لزوم همگرايی مردم و مسئولين و به ويژه همسو بودن سازمانهای مختلف دولتی در جهت حفظ و حراست و صيانت از منابع طبيعی کشور ، بهره برداری پايدار از منابع طبيعی تجديد پذير و تحويل آبرومندانه منابع طبيعی کشور به نسل آينده تاکيد نمودند.
نماهنگی با عنوان "" بمانی "" با صدای همای خواننده جوان شمالی و به گويش گيلکی ، که بيانگر مشقت ها و زحمات و تلاش های زنان زحمتکش شمالی در طول تاريخ بوده است ، برای حضار به نمايش گذاشته شد.
آقای ملکی شاعر خوش ذوق تنکابنی ، با اجرای دکلمه ها و خواندن سرود و اشعار نغز محلی با مضمون حفاظت از منابع طبيعی و محيط زيست ، اين همايش را پربار تر نمود.
توسط مديرعامل جمعيت زنان مبارزه با آلودگی محيط زيست تنکابن ، اهداف اين سازمان غیردولتی که همگی در جهت فرهنگ سازی در اقشار مختلف شهروندان و برای حفاظت از محيط زيست شهرستان تنکابن تدوين گرديده است و بخشهايی از اساسنامه برای شرکت کنندگان در اين همايش بيان گرديد.
توسط خانم احترام السادات مازادی از اعضای فعال جمعيت زنان مبارزه با آلودگی محيط زيست تنکابن ، بيانيه اين همايش قرائت گرديد که متعاقبا" در اين پايگاه اطلاع رسانی درج خواهد شد.
ساعت 18 همين روز با حضور مسئولين محترم شرکت کننده در همايش زن و محيط زيست ، نمايشگاه نقاشی اساتيد صاحب نام تنکابنی با موضوع طبيعت و تخريب آن ، افتتاح گرديد و به پاس خدمات ارزنده سرکار خانم دکتر خسروی به محيط زيست تنکابن و کمک مالی سرکار خانم علامه به جمعيت زنان مبارزه با آلودگی محيط زيست تنکابن لوح تقدير و هدايايی به رسم يادبود تقديم گرديد.
لوح تقدير و هدايايی به اساتيدی که با آثار برجسته خود در نمايشگاه نقاشی با موضوع طبيعت و تخريب آن ، شرکت نموده بودند بترتيب به : استاد حسين طوسی نژاد ، استاد اردوان منظم ، استاد ميرصادقی و استاد پورباقری و آقايان کيوان مشهدی و سهيل هاشمی اعطاء گرديد.
لازم به توضيح است اين همايش با حمايت اداره منابع طبيعی شهرستان تنکابن ، اداره حفاظت محيط زيست شهرستان تنکابن و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تنکابن برگزار گرديد.

هیچ نظری موجود نیست: